TamaraRoffel.reismee.nl

Laatste dagen zijn aangebroken.

Hallo lieve mensen.

Het is nu dan echt bijna afgelopen in Afrika, aanstaande vrijdag vliegen wij om twintig over elf terug naar Nederland. En wat is de tijd snel gegaan als ik terug denk aan de afgelopen maanden. De drie weken kennis maken en teambuilding. De voorbereidingen voor stage en de twee weken stages lopen in Phuthadithjaba. Daarna de expeditie Robinson en de anderhalve week voorbereiding voor Swaziland waar het grotendeels allemaal omging. En dan eindelijk voor zestien dagen naar Swaziland wat een mooie ervaring was dat! Super om mee te maken en te mogen leven hoe de mensen daar daadwerkelijk leven. Nu in de laatste week hebben we het gehad over allerlei vrouwendingen en vrouwen rollen uit de bijbel, heel erg leuk en indrukwekkend er is zoveel wat je normaal anders leest alsdat je er over gaat praten met elkaar. We hebben het over Ruth, Esther en Maria de moeder van Jezus gehad . Allemaal hadden ze een belangrijke rol in geschiedenis! Ook hebben we leuke vrouwen dingen mogen doen samen met Wilna onze vrouwelijke begeleider op CrossRoads ! We hebben een gezellig ouderwets verkleed feestje gehad met een fotoshoot! Ook hebben we koekjes taarten en cake's gebakken ! Voor we begonnen waren met het bakken was de helft van het deeg al op en het was super lekker ! Gister zijn we voor het laatst de stad in geweest met zijn allen. Om de laatste dingen te kopen een aantal hele leuke cadeautjes voor de mensen hier natuurlijk, maarook nog gekeken naar de laatste cadeautjes voor thuis. En niet te vergeten naar de mister price ( de afrikaanse h&m ) ! Daar toch nog even voor de laatste keer rond gesnuffelt ! Die avond hebben we afgesloten met een high tea samen met alle meiden + wilna! Heel gezellig we hebben de afgelopen drie maanden besproken de dingen die er gebeurd zijn alle postieve en negatiever veranderingen en hebben we de laatste film gekeken die Wilna had ! Ook hebben we Wilna die avond nog bedankt voor de afgelopen week, ze vond het enorm spannend om dit voor ons te doen, aangezien dat de eerste keer was. We hebben allemaal vrouwelijke dingetjes voor haar gekocht zodat ze ook is aan zich zelf mag denken!

Morgen is de laatste dag op Crossroads, een beetje dubbel gevoel heb toch wel zin om naar huis te gaan en iederee weer te zien en alle foto's te bekijken! Maar aan de andere kant de mensen hier waar we drie maanden mee geleeft hebben zie we waarschijnlijk nooit weer en dat geeft best een raar gevoel. Maar gelukkig hebben we nog een drukke dag te gaan morgen, alle mensen waar we mee hebben samen gewerkt in Phuthadithjaba en de postoren komen langs om doei te zeggen en we hebben een groote afscheidsbraai gepland staan. Ook is er nog een verrassing wat we gaan doen morgen, ben ontzettend benieuwd.

Vrijdag morgen rond elf uur 's ochtends zullen we vertrekken naar Johannesburg ! Dat is optijd als je weet dat het maar zes uur rijden is en we om twintig over elf 's avonds vliegen. Maar Johan wil niet dat wij het vliegtuig missen! Dus mama sorry waarschijnlijk word het dan nog wel even shoppen in Johannesburg wat helemaal niet verkeerd is! Zaterdag morgen zullen we landen om half 11 op schiphol!

Ik ga nog eventjes genieten van de laatste twee avonden en 1 dag hier!

Tot over 2 dagen!
Liefs Tamara

Pieter

Zie jullie zaterdag op schiphol! :D

Denise

Geniet van de laatste dagen en een hele goede reis terug!! Tot zaterdag! :)

mama

Lieve Tamara. Ik kan niet wachten, om je als eerste te omhelzen. Tot zaterdag. Geef Wilna nog maar een extra knuffel van mij, omdat ze zo goed voor mijn dochter heeft gezorgd!!

de kruuzjes

Een hele goede terugreis en sterkte met het afscheid nemen!!

Erica

Goeie terugreis en sterkte met afscheid nemen:partir, c' est un peu mourir...........

de hoantjes

wij zien ook naar je uit en zijn benieuwd naar alle verhalen.
goede reis en tot zaterdag.
liefde!!!

tante Baan:)

Geniet nog even, tot op Schiphol. Goede reis!

k.knol

wij wensen jullie een goede reis en een behouden aan komst toe,"ben benieuwd naarjullie verhalen.

Wiebe

Geniet deze dag nog even
en bewaar je grote verhalen voor zaterdag! Fijne reis!

Sarah

Tammiieee! mooi geschreven! succes met het afscheid nemen en geniet nog even van de fijne mensen om je heen. Een goede terugreis lievie! X