TamaraRoffel.reismee.nl

Expeditie Robinsson

Hallo Mensen,

Vandaag zijn we vanstart gegaan met de expeditie. Samen met nog vier team genoten was ik team Suma! uiteraard het beste team. De eerste opdracht was om een team vlag te maken. Behalve een naam had je ook een kleur ( wij hadden groen ) en een woord ( wij hadden kindness ) dat moest uitgebeeld worden in je vlag en hoe je deed tegan over de andere teams. Ook moesten je een strijdsong bedenken voor je team ons team had : we are kind we are strond, we are kind en not rond, we areeee SUMAA! Door opdrachten te winnen kon je punten verdienen voor jezelf maar ook voor de groep! Die middag moesten we nog een tent bouwen van stokken en bladeren, helaas was onze inelkaar gevallen en zijn we bij die opdracht laatste geworden. 'S avonds hadden we de eiland raad en moest je negatief stemmen op iemand uit je groep die kreeg dan drie min punten en ook negatief stemmen uit een willigkeurige persoon uit de groep die kreeg dan ook min een punt! De volgende morgen had je weer een eilandraad met positief stemmen in je groepje, en ook nog een keer negatief stemmen op iemand van de andere groepen! Dinsdag stonden er drie activiteiten gepland. We moesten een vuur maken met bepaalde chemische stoffen en proberen daar een pannetje water op te maken. Na een goede team bespreking hebben we die opdracht toch bijna gewonnen en zijn we twede geworden ! En zeker dat we daar trots op waren met ons team, weer drie punten er bij gehaald! De volgende opdracht was iets minder leuk. De beruchte eet opdracht, we moesten met je eigen team een ander team uitdagen en door een dobbelsteen te gooien moest je een persoon uit het team uitdagen om wat te gaan eten. Je moest de dobbelsteen nog een keer gooien voor het gerecht nummer 1 ( kikkerdril ) gerecht nummer 2 ( eiershake ) gerecht nummer drie ( kippenlong ) gerecht nummer vier ( rouwe kippenpoten ) gerecht nummer vijf ( koeienmaag ) en gerecht nummer zes ( een rolo ). Natuurlijk was dit niet de leukste activiteit, maar heeft ons team heeft het goed gedaan, we hebben intotaal 8 dingen moeten eten ! Waarvan ik er gelukkig maar eentje hoefde te eten en dat was de koeienmaag.. Na drie keer kokhalsen heb ik hem toch opgegeten en daarbij wel een punt weten te verdienen! Die activiteit viel bij veel mensen wat zwaar op de maag en hadden we een uurtje vrije tijd voor de volgende! het wel bekende steen papier schaar spel ! Die avond stond weer een eilandraad gepland. Die avond ging iedereen vroeg op bed aangezien we de volgende morgen voor drie dagen en twee nachten echt de bergen in zouden gaan. De volgende morgen zes uur hadden we normale bijbelstudie zoals altijd en om 9 uur zijn we vertrokken met de bus niemand wist waar we heen zouden gaan en we zaten vol spanning in de bus te wachten. Tot dat we op een plek uitstapten waar alleen maar een paar weilanden waren een paar bergen en heeeel veel koeien! De eerste opdracht was om de spullen te verdelen over de groepen. Elke team leider mocht een aantal spullen kiezen uit een doos en dat moest eerlijk verdeeld worden ! Daarna zijn we door weilanden langs, onder prikkendraad en langs koeien eindelijk bij onze bestemming gekomen. Nouja bestemming er was niks te beleven alleen een paar bosjes boven op een bergje.. We kregen allemaal een plek toegewezen waar we konden overnachten. En waar we onze hut moesten opzetten, gelukkig had onze teamleider een zeil uit de doos gepakt en konden we die mooi ophangen in de bosjes. Na dat onze tent stond en we takken hadden gehaald van 1 km verder op voor het vuur van vanavond en het water ook 1 km verder op hadden gehaald ( de andere kant ), Was het tijd om met de eerste activiteit te beginnen. Elk team had drie gekleurde ballen in de kleuren van je team, die in een circel lagen van 2 diameter, je moest proberen de ballen van de andere teams eruit te gooien en je eigen ballen zo dicht mogenlijk in het midden te houden. De eerste bal die er uitvloog was die van ons. Maar gelukkig hebben we net op het nippertje met 1 cm verschil deze opdracht gewonnen en hadden we imuniteit voor de eilandraad van die avond. Die avond was het dan eindelijk na lang opgehouden te hebben, de eertse buitenplas activiteit voor Rosanne en Tamara. Na een veilig plekje te hebben gevonden en tien keer om ons heen te hebben gekeken en dachten dat niemand ons kon vinden, en onze broek al bijna uithadden kwamen we er achter dat we duidelijk in het zicht stonden. Dus broek weer omhoog en verder gaan zoeken. Voor mij een hele ervaring al zeg ik het zelf. Een keer moet toch de eerste keer zijn om buiten te plassen haha!Na een nacht amper geslapen te hebben, en van het matje afgeduwd te zijn. Werden we wakker gemaakt door de eertse lichtstraaltjes bij ons in de tent. Die morgen hebben we een lekker gekookt eitje gemaakt en waren we klaar voor de volgende activiteit ! Het onthoud spel, er lagen twalf verschillende dingen op een kleedje en je mocht omstebeurten daar heen om 30 seconden te kijken en dan alles hard op te vertellen wat er lag. Er lag van alles op het kleedje, helaas had ik maar 11 geraden en gingen de vier flesjes bier die de prijs waren van de activiteit naar iemand anders. Daarna mochten we de hele middag verder met onze tent en hout halen voor die avond omdat dat niet in het donker mocht en hebben we nog wat water gehaald die we die avond zouden gaan koken. Alleen toen kwam Johan onze begeleider aan zetten met vier levende kippen. En toen wist iedereen wat de volgende opdracht was. Eerst mochten we een vuur maken, om daarna een levende kip te vermoorden en lekker al zijn veren er uit gaan trekken om vervolgens op te eten. De jongens uit het team vonden het leuk om die kip te vermoorden en mochten dat met plezier doen van de meiden uit onze groep. Wat vies was dat, het was dat ik honger had want anders had ik niks van dat kippetje gegeten.. Die avond hebben we nog een hele tijd bij het kamp vuur gezeten en hadden we nog een eilandraad, helaas hadden we dit keer geen imuniteit en werd er dit keer ook niet de punten verteld, dat wouden ze nog geheim houden voor de prijs van de winnaar. Toen werd de laatste activiteit verteld, die was tien punten waard. Het was de bedoeling dat je voor tien punten de hele nacht in je eentje moest slapen in de bergen met allemaal dieren om je heen, gelukkig was deze activiteit niet verplicht voor iedereen en heb ik die maar overgeslagen. Het leek mij niet zo'n fijn idee om daar alleen te liggen Johan en Bart zouden wel rondes gaan lopen maar dan alsnog vond ik mijn tentje wel zo veilig. Wel had ik veel respect voor de mensen die dat wel hebben gedaan! De volgende morgen om 6.00 werden we gewekt door Johan dat we onze tent moesten opruimen en al onze spullen moesten inpakken. We zouden namelijk om 9.00 gaan vertrekken richting de bussen. Na geen ontbijtje te hebben gehad omdat ik zo misselijk was en nog over moest geven in de bosjes zijn we op weg gegaan naar de bussen. Ik heb twee zakjes suiker gehad om nog wat energy te krijgen, maar heb het gehaald, en was best trots op mijzelf. Drie dagen en twee nachten overleven op twee niet gekookte aardappelen, een appel en een eitje. Is het toch wel een hele uitdaging geweest. Eenmaal aangekomen op Cross Roads heb ik heerlijk gedouched mijn tanden gepoest en samen met Rosanne een film gekeken met onwijs veel chocola en chips en koekjes, gewoon om het idee dat we weer konden eten. Alleen is het misselijkheids gevoel daar niet echt beter van geworden ! Morgen hebben we de laatste activiteit en dan zal de winnaar bekend worden van expeditie robinsson 2012 in South - Africa !

Tot nu toe is het nog een geweldige ervaring, en zal ik dit niet snel vergeten. Hoe je een kip moet slachten, de appel die tot de pitten was afgekloven en het eitje die zooo onwijs lekker smaakte. En hoe lekker zacht de busstoel voelde op de terug weg.

Dit weekend staat nog gepland een voetbalwedsterijd, we zijn als groep uitgedaagd door een groep jongens hier uit de wijken. En dat konden we natuurlijk niet afzeggen. Ook gaan we zondag weer naar een plaatselijke kerk. En de komende week gaan we voorbereiden voor Swaziland. En dan gaan we toch echt voor twee weken daar heen.

Nog maar vijf weekjes en dan is dit hele avontuur al weer voorbij, ik merk wel dat de tijd nu steeds sneller gaat en dat we nog echt even moeten genieten hier. En dat we ook steeds een klein beetje gaan afscheid nemen van de mensen hier. Want naar Swaziland zijn we hier nog maar een weekje !

Liefs Tamara!

Erica

Vet dapper, zeg, een kip slachten, ik at nog liever gras!
Respect voor jullie allen!

Karin

Hahahaa Tammo, ik zie jou al helemaal voor me aan het overleven en vechten voor een koeienmaag!
& voor Rosanne is wildplassen geen probleem toch? Haar wekelijkse bezigheid. :P
Arm kipjee! ;s Liep die ook door nadat jullie zijn kop er af hadden gehaald?
Maaaaar super leuk om natuurlijk een keertje te doen! Vergeet je echt nooit weer zo'n ervaring!

Liefs

kruuzjes

Respect hoor!!!!!

Sarah

Oeeh supertof! Hé, voor wildplassen staat hier in Nederland wel een boete van rond de 100 euro dus houd het maar bij deze ene keer =)
Hopen dat mevrouw Tamara de Robinson van 2012 is ;-) En als dat niet zo is geeft dat helemaal niks, want zo te lezen heb je het super gedaan! Genieten meid! X

Elise

Tof verhaal Tamara! Geniet nog van de laatste weekjes dan! gaat snel he!! Liefs