TamaraRoffel.reismee.nl

Bijna op de helft van de drie maanden!

heee,

Tijd voor weer een nieuw verhaaltje vanuit Afrika! De tijd vliegt voorbij en we zitten nu alweer bijna op de helft van de drie maand die we hier zijn! In de afgelopen week hebben we ontzettend veel leuke dingen gedaan onderandere Paintballen. Dat was echt heel leuk, we gingen het spel vlaggenroof doen, we moesten ons in twee groepen verdelen en proberen de vlag van de ander te stelen en veilig naar onze plek terug te brengen. Samen met mijn team zijn we door bosjes gekropen door sloten heen gebaggert waar het water tot onze knieen kwam, en uiteindelijk is het ons gelukt om de vlag te veroveren! Daarna hebben we nog verschillende andere spellen gedaan. een zeer geslaagde zaterdag dus! Omdat het pasen was zijn we die dag erna ( zondag ) om 5.00 uur 's morgens de bergen in gegaan, in het pikke donker om de zonsopgang te kunnen bekijken en daar een Bijbelstudie te gaan doen.

De rest van de week stond in het teken van planning en het organiseren van stage plekken. We hebben hier in Afrika een soort bedrijfje opgestart dat contacten zoekt met mensen en vanuit daar stage plekken gaat zoeken. We hebben verschillende onderdelen die we doen zoals Sporten met kinderen, tehuizen, Activiteiten op school, scholen, voorlichting, kamp, Natuur en dieren. Elk groepje regelt en organiseert zijn eigen stage plekken waarin de hele klas mee kan doen.Ook hebben we iemand die de financiën doet, iemand die het transport doet en iemand die de administratie doet. En jaawel Tamara is uitgekozen om de manager van het bedrijf te worden. Een hele eer, maar wel ontzettend veel werk! Gelukkig heb ik een paar hele lieve klasgenootjes die mij daarbij goed ondersteunen. Op dit moment ben druk bezig met een weeshuis. Daar zitten kinderen die seksueel, emotioneel, en lichamelijk mishandeld zijn. Elke vrijdag, zaterdag en zondag mogen we daar naartoe om verschillende activiteiten te gaan organiseren! Samen met Annelies hebben we verschillende afspraken gehad. Tijdens één van de bezoeken kwam ik in gesprek met een jonge van 12 jaar. Die mij vertelde dat zijn droom was om een rapper te worden en dat hij het ontzettend leuk vond om te rappen, alleen dat hij de beat nog niet gevonden had. En heel toevallig hebben wij in onze groep een aantal mensen die continu muziek spelen. En zijn we dus die vrijdag heen geweest met de eerste muziek activiteit.En leuk dat ze het vonden. We hebben allemaal verschillende afrikaanse muziek geleerd. En ook wij hebben een tradioneel nederlands nummer gezongen ( guus meeuwis - het is een nacht ). Ook kon ik het niet laten om nog een animatie dansje te gaan doen! Wat natuurlijk super grappig en leuk was.

De komende twee weken staat helemaal vol gepland met allemaal stage dagen en verschillende activiteiten. Eindelijk kunnen we dus aan de slag gaan! We gaan naar verzorgingshuizen, verschillende scholen, een voetbal toernooi voor 52 kinderen organiseren, een kamp ! en nog veel meer dingen! Een paar drukke weken dus!

Dat was het dan weer voor de komende week!
Liefss Tamara.

En bedankt voor de leuke reacties allemaal, nog steeds super leuk om elke keer weer te lezen!

papa en mama

Tjonge, nu komt het er echt op aan. Maar goed dat jullie de afgelopen weken zo op elkaar zijn ingespeeld. Je hebt elkaar nu wel nodig. En het kamp gaat dus wel door!!. Knap hoor. Zelfs Youth for Christ heeft ingestemd, blijkt op je facebook.
Gelukkig kunnen managers goed delegeren, dus dat scheelt weer :.)
Veel liefs uit Nietap

de Kruuzjes

Goed bezig hoor!!De weken zullen nu nog sneller gaan denk ik:):) groetjes

Annemargreet

Hoi Tamara
waat een leuke belevenissen,maak je toch maar weer mee.
Leuk om zo op de hoogte te blijven van je verhalen.
Groetjes Annemargreet

de haantjes

mooi dat we nu weer weten wat jullie allemaal uitspoken, super!!
genoeg om handen hoor ik wel.
Heel veel succes
dikke liefde van ons allemaal
geef maar een groepsknuffel van ons

H.triezenberg@planet.nl

Wat ontzettend leuk lijkt het mij daar. En alle dingen die jullie doen dat is toch super wat gaat die tijd daar snel. Hier is alles niet zo gevarieerd vandaag is het een beetje regen. Wij liggen nog op bed zijn niet zo vroeg als bij jullie. Geniet er van en heel veel liefs van ons

Elise

Je bent er goed mee bezig zeg! Gaaf!
Ga zo door en geniet ervan!
liefs