TamaraRoffel.reismee.nl

Alweer bijna een maand voor bij!

Lieve mensen,

We zitten vandaag al weer in de derde week van de drie maanden die we hier zijn! Afgelopen week stond het in het teken van communicatie en grenzen verleggen. We hebben dinsdag geabzeild in de bergen van 30 meter hoogte ! Wat echt heel erg eng was maar wel super leuk! Als je naar beneden keek leek het net of je nog veel hoger stond, omdat het midden in de bergen was! Vrijdags ben ik samen met nog drie studenten van de groep naar een kerk geweest, en daar een vrenigings avond georganiseerd! Dit deden we met de doelgroep van 8 tot 18 jaar oud! We hebben die avond disabilities besproken met de jongeren, en een aantal activiteiten daar bij gedaan. Bijvoorbeeld estavette met een handicap dat eentje zijn handen niet mocht gebruiken en de andere was blind, en dan moest je samen zo snel mogelijk aan de overkant komen! Daarna hebben we bijbelstudie gehad samen met de kinderen van de dominee, we hebben toen gedanst op verschillende nummers en ook heel hard mee gezongen! Ik stond echt verbaast van de twee jongens van 18 jaar. Ze vonden het geweldig om te zingen, en wouden steeds meer liederen zingen !

Verder ben ik afgelopen zaterdag naar een heel groot shoppings centrum geweest! in Bethlehem! Daar alvast wat cadeautjes ingeslagen voor de mensen thuis! En zondag zijn we naar een kerk in Phuthaditjaba geweest, daar werden we echt super leuk ontvangen, en de mensen vonden het helemaal leuk om te zien.

Deze laatste week, is de laatste week van het voorbereiden voor onze stage. Het was de bedoeling dat we dinsdag en woensdag de bergen in zouden gaan en daar een nachtje zouden slapen. En in totaal 30 km door de bergen te gaan lopen. Helaas mocht ik door mijn knie klachten niet mee doen aan deze en ben ik samen met nog vier meiden thuis gebleven. De begeleiders vonden het niet vertrouwd om mij mee te laten gaan omdat er weinig of eigenlijk geen ophaal plekken waren voorals het niet goed ging. Ook waren er een aantal plekken die de kniee breeker heette. Maar ze hebben mij wel beloofd dat er nog vele mooiere tochten zouden komen met ook een ontzettend mooi uitzicht! (: Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gezellig was die twee dagen. We hebben twee heerlijke meiden dagen gehad, heerlijk in de zon gezeten, buiten gegeten, foto's gemaakt en genoten van de rust om ons heen!

Dit was het tot nu toe, heel erg bedankt voor de leuke reacties, super leuk om te lezen!

Liefss Tamara

Reacties

Reacties

fam.luuk de haan

fijn dat jullie het zo goed hebben.
succes !!
groeten van ons allemaal
ps. jacob is erg uithuizing (hij mist je)

de Kruuzjes

Beetje jaloers zijn we wel in huize Kruuz!! Het super mooie weer dat jullie daar hebben:) Succes voor de komende week en genieten maar weer!!!!!groetjes:)

mama

Lievie, het gaat goed, lees ik. Ik las net ook de weblog van Aikelien (stond in de nieuwsbrief van school) met een heleboel foto's. Ik zie het nu voor me hoe je elke avond dat trapje op gaat naar je slaapkamer. En wat een prachtige omgeving!! Maar nu wordt het toch ook tijd voor het echte werk!
Liefs mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!