TamaraRoffel.reismee.nl

De eerste week in Afrika!

Hallo lieve mensen,

Eindelijk internet, en eindelijk tijd om jullie op de hoogte te brengen van al onze en mijn belevenissen in Zuid – Afrika !

De vlucht naar Zuid – Afrika is super snel gegaan, ik dacht dat de tien uur die wij zouden vliegen enorm langzaam zouden gaan. Maar dat viel ontzettend mee. Wel hebben we hele erge turbulentie gehad, waardoor we al onze bekertjes thee goed vast moesten houden. Het vliegtuig ging echt ineens een stuk naar beneden en dan weer omhoog zo erg dat de stewardessen ook op hun plekken gingen zitten en er allerlei maatregelen werden getroffen. Dat was dus wel even schrikken.

Toen we aankwamen in Johannesburg stonden Cor en Elsa en Johan en Bart ons op te wachten, om ons naar het motel te brengen waar de eerste nacht hebben geslapen. Voordat we verder zouden reizen naar onze bestemming.

Dinsdag morgen vetrokken we vroeg in de morgen richting Phuthadijhaba . We moesten ongeveer vier uurtjes rijden en zouden rond 12 uur aankomen bij Cross Road! Helaas werden we direct geconfronteerd met de Afrika tijd, en waren we om 12 uur nog niet eens op de helft. Door een lekke band hebben we ongeveer anderhalf uur aan de kant van de weg gestaan, te wachten op een nieuwe band.

Tijdens de reis in de auto hebben we wel echt veel dingen gezien, zoals bijvoorbeeld dure en mooie auto’s die overal keihard rijden, en als je aan de andere kant van de weg kijkt zie je een moeder met een kruiwagen haar drie kinderen vervoeren. Ook zie ontzettend veel mooie huizen, en ook huizen die alleen maar uit karton bestaan. Best raar om dat allemaal te zien, zo anders dan in Nederland.

Toen we uiteindelijk aankwamen rond vier uur aan. Stonden er allemaal mensen ons op te wachten. Onder andere een dominee van de gemeente, en mensen die te maken hebben met deze stichting. We verder voorgesteld en daarna hadden we een heerlijke lunch met allemaal lekker Afrikaanse hapjes !

De rest van afgelopen week stond in het teken van ontdekken, de eerste dag hebben we een rondleiding gehad over het terrein waar wij verblijven. En hebben we een Berg beklommen. Ook hebben we informatie gehad over de stichting “Farming in Gods way”. Een stichting waarmee wij in Swaziland gaan samen werken. Het is een stichting die met mensen tuinen gaat aanleggen en in die tijd hun over God gaat vertellen.

Deze week staat in het teken van je grenzen verleggen, activiteiten leren en uitleggen en communicatie , en daar hebben we vanmiddag al een goed begin mee gemaakt. We moesten allerlei spellen doen en door bepaalde dingen niet te gebruiken bijvoorbeeld je handen of je stem werd het best moeilijk om dingen duidelijk te maken. Ook moesten we spellen van vertrouwen doen.

Morgen gaan we de bergen in om te gaan abseilen, en de rest van de week gaan we nog verschillende activiteiten leren die we in onze stage kunnen gaan gebruiken. Aanstaande vrijdag mag ik voor het eerst met nog vier andere op een school kijken en een aantal activiteiten doen met tieners tussen de 13 en 18 jaar oud. En niet te vergeten komende zaterdag gaan we raften met de hele klas.

Ik hoop jullie tot nu toe genoeg te hebben verteld, en zal snel weer iets schrijven als het internet het hier toelaat

Liefs Tamara

Jacob

Hee Schatje!

Leuk om ook op deze manier dingen van je te lezen!
En fijn dat je het zo naar je zin hebt, Veel plezier de komende weken! En laat snel weer iets van je horen!

Kusjes

Pieter

eeey tammie, goed bezig! goed om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen op de eindbestemming.
Geniet ervan!
xx

trienke en greetje

mooi verhaal, we kunnen goed controleren of je wel de waarheid spreekt, maar het klopt hoor, dani,bettie en roos schrijven hetzelfde.
Heel veel plezier daar!!!
maak er wat van
liefs en groeten

de Kruuzjes

Wauw het lijkt of je al veel langer weg bent:) Wat een belevenissen al!!Veel plezier en succes verder!!
groetjes!!!!

Elise

Tof om te lezen dat je een gave eerste week hebt gehad! Geniet heerlijk van alles daar & succes he! Liefs,

Boukje

Hey Tam!
Super leuk om te lezen wat jullie allemaal doen!
Nog maar één week voorbij en al zoveel meegemaakt.
Geniet ervan en heel veel succes met alles!
Liefs

papa en mama

Eindelijk doet onze computer het weer goed en kunnen we ook wat schrijven.
Fijn dat je het zo leuk vindt en dat alles goed is gegaan. Wat heb je al veel gemaakt!! Morgen zullen we voor het eerst skypen. Benieuwd of dat lukt!
Veel liefs, ook van Hendri en Moniek. En Luna natuurlijk.
Moniek is nu al jaloers op je dat je gaat raften en zo.

tante Geke

fijn dat je goed bent aangekomen, geniet maar van de prachtige natuur die daar hebt, ben benieuwd naar de foto's

fam.Haaksema

Hoi Tamara,

Mooi verhaal heb je geschreven. Leuk om te lezen dat jullie daar zo genieten! Veel plezier verder en succes met alles.

Groetjes

k knol

hoi Tamara.
een leuk verslag van je eerste week.
wens jou en de andere klasgenoten een goede stage,
en geniet er van maar gezien jou verslag doen jullie dat al.
Gods zegen gewenst.

Renate

Hee Tamara!

Wat leuk om je blog te lezen! Klinkt allemaal super leuk!
Groetjes aan de rest!

Liefss

Amanda

Lieve Tamara!

Ik vind het zo stoer wat jullie daar allemaal doen! Jullie hebben het drukker dan ons zo te lezen. Jullie doen zoveel gave, stoere en interessante dingen! Ik ben benieuwd hoe je het de komende 70 gaat beleven als je ook echt aan het werk gaat. Laat alles lekker op je af komen. Ik ben jaloers..
Heel veel plezier schatje!
Liefs van mij!